Thursday, March 18, 2010

1step..Baju Nikah!

Hoo yahh!!.. walaupun kurang sihat aku harus memulakan langkah pertama iaitu mencari idea untuk baju nikah. (Memandangkan baju nikah biasanya mengambil masa lama untuk disiapkan)
So...Baju Nikah ini adalah peraturan kamu semua untuk menjadi baju nikahku:
  1. Kamu mestilah bercolor seputih salji / pinkish / silver / babyblue (purple dilarang sama sekali kerana color ini sudah ditempah bagi majlis sanding ku)
  2. Kamu mestilah mempresentkan dirimu selawa mungkin agar aku menjadi lebih lawa lagi anggun bila memakai diri kamu.
  3. Kalau kamu nk ala2 comel aku terima!
  4. Material bagi diri kamu dimestikan diperbuat daripada lace, sifon, a bit of satin, etc yg suitable!Tau!
  5. Kamu tidak dibenarkan seksi sangat, sebab aku akan pakai tudung masa nikah nanti..Ini Penting lagi Serius!
  6. Itu saja setakat ini..Perkembangan job kamu ini akan diberitahu dari masa ke semasa - Termasuk perubahan atau penambahan peraturan.sila setuju!
  7. And lagi satu..kamu mesti mengambil dari contoh-contoh daripada mereka ini..
 Lupe sumber pic ni dari mana...yg pasti baju ni sangat gorgeous!!
 oo ini pun sama..
 c cantik memakai baju yang cantik
Walaupun ini adalah baju tunang c gadis melayu, tapi boleh dibuat inspirasi untuk baju nikah kan..
 see...ciptaan ArmaAbdRahman memang superb kan! 
 Bolehkah saya jadi secantik dia
"saya mahu kain untuk baju nikah saya begini la"...(bakal dicakap pada c tukang jahit)
 oki...last!saya sedang mencari-cari butang baju melayu ini!

0 Sedang Mengomel:

Related Posts with Thumbnails